Sosyal Medya Hikâye Tasarımı

 


Sosyal medya yönetimi günümüzde ancak bir bütün olarak düşünüldüğünde istenen neticeleri vermektedir. Diğer türlü rekabet ortamından ötürü ve bu alandaki beklentinin yüksek olmasından ötürü popülerlik yakalanamamaktadır. Buradan da kesin olarak anlaşıldığı üzere sadece ana paylaşımlar üzerinden destek temin edilmesi yeterli gelmeyecektir. Hem izlenmelerde hem de hikayelerde destek alınması da oldukça önemlidir.

Ana paylaşımlarda olduğu gibi sosyal medya hikâye tasarımı kısmında da belli saatlere riayet edilmek zorundadır. Açıklanacak saat belirleme taktikleri hikayelerin kalitesinin düşük olması halinde bile başarılı olacağı manasına gelmemektedir. Bu neden yüzünden sosyal medyaların imkân verdiği kadar kaliteli ve renkli hikâyelerin atılması önemlidir. Burada bahsedilen renk paylaşılacak olan videoların ya da fotoğrafların ana renkleri ile oynanması neticesinde yakalanabilmektedir. Aynı şekilde yer, mekân, emoji benzeri eklentiler de hikâyelere bir hayli renk katmaktadır.

Sosyal Medya Yönetiminde Detaylar

Kişilerin anlaşmış olduğu sosyal medya yönetimi yetkilileri hesapları belli kıstaslar üzerinden incelemeden işe başlamamaktadır. Her birey ya da firma takipçi ve etkileşim sayısını artırmak için bu işe girişmektedir. Ancak sosyal medya hesap sahiplerinin hedef kitleleri birbirlerinden farklıdır. Yönetim aşamasına geçmeden önce bundan ötürü hedef kitlenin yaş aralığı tespit edilmektedir. Sonrasında hem paylaşımların içerikleri hem zamanları hem de olası kampanyalar aynı yaş aralıkları üzerinden değerlendirilmektedir. Bu da nokta atışı gerçekleştirilmesine imkân tanımaktadır.

Yorumlar